شایان  
[ ۹۲/۶/۲۹ در ساعت ۱۴:۱۸  ]

در مورد موسيقي اگر حرام باشد كه تفاوت نسل در آن دخلي ندارد، ولي در مورد منشأ تفاوت سلايق نسل‌ها خود شما حجاب خود را از اول انقلاب تا حالا مقايسه كنيد طبيعي است اگر اين روند انحطاط را در نسل‌هاي آتي پي گيري شود تفاوت فقط در سبك موسيقي ختم نمي‌شود وفقط خدا بايد آخرش را ختم بخير كند.
--------
با تشکر از شما
در حجاب من تغییری حاصل نشده است
موفق باشید



seyyedi  
[ ۹۲/۶/۱۷ در ساعت ۰۵:۱۱  ]

هر دوره ایی حال و هوای مخصوص خودش را دارد زمانی می گفتند بازی شطرنج حرام است اما حالا فدراسیونش را هم داریم و استادان بزرگی هم داریم گه صاحب مقام و روش خاص خودشان هستند نباید عقاید زمان خودمان را بر نسل حاضر تحمیل کنیم به نظرم بهترین راه آنست که می توانیم عقاید و افکارمان رابیان نماییم و راه و روش تفکر و حل مسله رادر آنها ایجاد نماییم تا اینکه خود بیابند که چه چیزی خوب است یا بد در ضمن ما هم باید کمک شان کنیم و به افکارو ایده هایشان احترام گذاریم به خاطر اینکه امر ونهی هایی که با اجبارو اکراه باشد منجربه سستی ویا دوری خواهد شد شاید هم به خاطر لج بازی وانتقام از پافشاری های ما آخرسراینکه ماباید به تغییر و تحول ایمان داشته باشیم و با ایده های خوب و درعمل نشان دادن استفاده از روشهای پیشنهادی ما که نتیجه خوبی دارند می توانیم موفق باشیم و الگوی خوبی برای نسل آینده به قول مولایمان آنچه را که برای خود نمی پسندی برای دیکران هم مپسند یا کلام دیگری از قول معصومین فرق انسانها در درگاه معبودشان بستگی به تقوای آنها دارد نه به رنگ پوستشان ما هم بایستی با شایسته سالاری مهره چینی کنیم تا اینکه حرفهایمان خریدار داشته باشدو...



سيد  
[ ۹۲/۶/۱۶ در ساعت ۰۵:۵۲  ]

طفلك فرزند نسل اول كه در رمان جنگ رشد كرده!



ali  
[ ۹۲/۶/۱۵ در ساعت ۱۲:۴۹  ]

با سلام و تحیت
امیدوارم در غایت صحت و سلامت باشید و ایام عمر به کامروایی تان درگذر باشد .
پرداختی که بعد از خواندن مطلب جدیدتان به ذهنم رسید را معروض می دارم :
یکم ) امام علی علیه السلام فرموده اند : آداب و رسوم زمان خودتان را با زور و فشار به فرزندان تان تحمیل نکنید ؛ زیرا آنان برای زمانی غیر از زمان شما آفریده شده اند ! ( الحدیث / جلد 2 / ص 107 )

دوم ) قاعده ای وجود دارد به این عبارت که : اجبار یا نتیجه نمی دهد و یا نتیجه معکوس می دهد !

اما ؛ آیا هرانچه بر منوال زمان و زمانه حاکم شد و حتی به گفتمان مسلط مبدل گشت ، برای تبعیت الزام دارد ؟
به یک معنا ، تن سپردن به همان ضرب المثل نادرستی که در فرهنگ عامیانه ما نیز جا خوش کرده است ؛ « خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو » ؟!
تقابل ساخت و کاردکرد ، فرم و محتوا ، بایست بر محور راستی و درستی بنا شده باشد ؟ یا هر لغو و لهوی را می توان بجایشان پذیرا شد ؟

سوم ) در جهان جدید که از تکلیف مداری گریخته و عاجلا بسوی حق مداری در حرکت است ، نسبیت عمق افزونتری یافته است .
لذا استحاله ارزشها در گذار نسلها نه تنها امری بدیهی تلقی می شود ؛ بلکه افزایش ژرفای نسبیت در دنیای جدید ، بر دوش آن استحاله باری مضاعف می گذارد ! که حتی گاه محصولش حاکمیت ضدارزش نسلی به عنوان آلترناتیو ارزشی نسل دیگر قلمداد می شود !

چهارم ) بر مینای قاعده « الانسان حریص علی ما منع » که تحت عنوان حدیثی از پیامبر اکرم ص مطرح شده و شهرت چشمگیری هم دارد ، و همچنین با عنایت و عطف به ماسبق ، اجبار و اکراه در جوامع تکلیف مدار صرف ، و قرائت سنتی ایدئولوژیک محض از اموارت مختلف و متعدد زندگی در نسل پیش ، و منع مدام نسل پیشین در مواجهه گریز از ارزشها توسط نسل نو ، حرص و آز خرق عادت و شکستن ساختار و شالوده را تقویت نمود ! و به تعبیر مولانا جلال الدین :
چون شدند از منع و نهیش گرمتر / سوی آن قلعه بر آوردند سر
آمدند از رغم عقل پند سوز / در شب تاریک برگشته ز روز
باید به سهولت پذیرفت که کیمیای اعتدال نه تنها در تاریخ دیرپای ما ، بلکه در روابط بین نسلها نیز دیری ست مغفول واقع شده .
و این افراط فرزند مشروع همان تفریط است !

چه بسا گفتگوی ملاطفت آمیز در بستری منطقی و عاطفی و برابر ، مجال مبارکی باشد تا طرفین قضیه - والدین و فرزندان - هرکدام گامی برای نیل به اعتدال و حداوسط مسائل بردارند ، آنگاه زندگی قرین با درک متقابل و روزآمد ، لزوما تحمل پذیر تر جلوه خواهد کرد ...
زین قصه هفت گنبد افلاک پرصداست
کوته نظر ببین که سخن مختصر گرفت

استاد گرانمایه و ارجمندم ؛ امید است ملاحظاتی نظیر روزنوشت اخیرتان را بسط و گسترش دهید و بیش از پیش در ابن گونه موارد ورود داشته باشید . تا به سر پنجه تدبیر ، امید گرم وگیرایی در کانون خانواده های مشتاق به این قبیل بررسی ها رخ نمایاند .

به سهم خودم از نگاه دغدغه مند تان سپاسگزارم . پاینده باشید ...



faramarzi  
[ ۹۲/۶/۱۵ در ساعت ۰۸:۰۷  ]

بطور طبیعی گسست بین دو نسل امری اجتناب ناپذیر است . بدنبال شیو ه ای باید بود که نسل گذشته را با علم امروز آشنا کرد و نسل جدید را تجارب گذشتگان . البته نسل امروز قدری عصبی است و رفتار آن پاسخ و واکنشی است به عملکرد نسلی قبلی .





: