نوید  
[ ۹۴/۴/۳ در ساعت ۱۰:۵۹  ]

سلام در برنامه پرگار وقتی از شما راجع به حوزه دخالت اسلام در زندگی شهروندان سوال شد، شما قصد داشتید با ذکر آیه ای از قرآن این نکته را بگویید که قرار نیست اسلام در همه شئونات دخالت کند که با سوال مجری برنامه بحث عوض شد و شما دیگر آن ایه قرآن را نخواندید. آن آیه، کدام آیه بوده است و نظر شما درباره آن آیه چیست؟ با تشکر
***********
سلام
آیهٔ خاصی در نظرم نبود. اما وقتی پیامبر به عنوان کسی که وکیل مردم نیست و بر آن ها سیطره ای ندارد، تنها می بایست راهنما باشد و بشارت و انذار، معنایش این است که مردم در انتخاب سبک زندگی و اندیشه خود آزادند. منتها اگر سخن پیامبر را پذیرفتند بدیهی است که به سخنان او توجه می کنند. نشانی از اجبار مردم به پذیرش سخنان پیامبر وجود ندارد. همان لا اکراه فی الدین...مقوله دین مقوله ایمانی است و نه تحمیلی...



مسعود راستی  
[ ۹۴/۴/۲ در ساعت ۱۹:۴۷  ]

صلح و سلام بر تو باد
در پاراگراف سوم " قران در باره عدم توانی برای روزه از ریشه اطاق " قاعدتا باید عدم توان یا عدم توانایی باشد . برکاتت افزون باد .

*********
درود و سلام
اصلاح شد
ممنون





: