م ش   
[ ۹۴/۳/۲۹ در ساعت ۱۶:۲۷  ]

این آخرین پست نکته های قرآنی رو خیلی دوست داشتم. نمی دونستم چرا کلیم الله لقب موسی است. راستی این باشکوه ترین پیامبران یعنی چی؟ چیزی که برای من توی قرآن جالبه اینه که انگار این کتاب خطاب به یهودیان نوشته شده اما به در گفته شده تا دیوار بشنوه. این قدر که توی قرآن یهودیان مخاطب قرار داده شدند و داستان های موسی (ع) آمده. آیا این طور نیست؟
********** سلام
قران هم برای یهودیان است و هم مسیحیان و همه انسان ها
تصویر و جزئیات زندگی مریم هم آن چنان که قران روایت می کند در انجیل وجود ندارد...باشکوهترین را با توجه به رخدادهای زمان موسی و مهجزه های او و نیز سخن گفتنش با خداوند به کار برده ام...
واقعیت این ات که پیامبران از سوی خدای واحدی آمده اند...



حمیدرضا  
[ ۹۴/۲/۱۴ در ساعت ۱۲:۲۳  ]

با احترام به شما بزرگوار
از انواع عذاب و انواع رحمت در قرآن هم بنویسید . و از انواع مرگ و انواع زندگی در قرآن . و انواع عشق در قرآن مجید .
و نکاتی از قتال و جنگ و جهاد و تفاوتهایش با ترور و فتک و انواع رزم و جدال



یگانه  
[ ۹۴/۲/۱۲ در ساعت ۲۰:۱۸  ]

موسی گفتگو را به درازا کشاند تا از گفتگوی با خداوند بیشتر لذت ببرد!
چقدر حضرت موسی را دوست داشتم با این جمله ای که درباره اش گفتید!



مهران  
[ ۹۴/۲/۱۱ در ساعت ۰۲:۵۲  ]

با تشکر وسپاس از دکتر مهاجرانی عزیز. وممنونم از این مبحث زیبا . با خواندن این متن ذهنم به سالهای گذشته پرواز کرد . مدرسه ر... قم . درس مختصر تفتازانی توسط استاد .... .چه زیبا بود . حکمت در حکمت . طنین صدای استاد :((وما تلك بيمينك يا موسى)) ((قال هي عصاي أتوكأ عليها وأهش بها على غنمي ولي فيها مآرب أخرى)) .... و توضیحات مست کننده استاد . چون مدتی بود دمخور با دیوان حضرت اقبال لاهوری بودم . فورا غزل ذیل را نوشتم و به استاد دادم و ایشان مستانه برای تلامیذ خود خواندند : ( به حرفی می توان گفتن تمنای جهانی را
من از ذوق حضوری طول دادم داستانی را ))

به حرفی می توان گفتن تمنای جهانی را
من از ذوق حضوری طول دادم داستانی را

ز مشتاقان اگر تاب سخن بردی نمی دانی
محبت می کند گویا نگاه بی زبانی را

کجا نوری که غیر از قاصدی چیزی نمی داند
کجا خاکی که در آغوش دارد آسمانی را

اگر یک ذره کم گردد ز انگیز وجود من
به این قیمت نمی گیرم حیات جاودانی را

من ای دریای بی پایان به موج تو در افتادم
نه گوهر آرزو دارم نه می جویم کرانی را

از آن معنی که چون شبنم به جان من فرو ریزی
جهانی تازه پیدا کرده ام عرض فغانی را

مجددا تشکر می کنم.
********
سلام و درود بسیار



محسن  
[ ۹۴/۲/۹ در ساعت ۲۱:۵۵  ]

آره، ولی‌ چیزی که این روزها خیلی‌ ذهن من رو به‌خودش مشغول کرده اینه که، در این همه اه و ناله و خون و خونریزی انسانهای بی‌ گناه این خدای عشق باز کجاست؟



محسن  
[ ۹۴/۲/۹ در ساعت ۲۰:۱۲  ]

سلام با تشکر از شما بابت این مظالب و نکته های قرآنی تون جناب دکتر مهاجرانی عزیز. ببخشید که این مظلب ربطی به این نکته ظریف شما نداره گفتم با اجازتون بفرستم اگه امکانش هست به این نکته های قرآن هم بپردازید.

خداوند در سوره "تین"(انجیر) به این میوه قسم خورده است و دانشمندان دین‌پژوه می‌گویند، احتمالاً علت آن است که انجیر، یکی از میوه‌های همه چیز تمام است و کلکسیونی از املاح و ویتامین‌ها دارد؛لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است.

اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است.قصه از این‌جا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند که به میزان کم، درمغز انسان و حیوانات تولید می‌شود.این پروتئین، کاهش دهنده کلسترول خون ومسئول تقویت قلب و شجاعت انسان است و بازتولیدش بعد از ۶۰ سالگی تعطیل می‌شود.
ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده فقط در انجیر و زیتون موجود است و برای تأمین آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد. یعنی ۷ زیتون و ۱ انجیر !بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم تحقیقاتی می‌نویسد و اعلام می‌کند که در قرآن، خداوند به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده.
نام انجیر فقط یک بار و نام زیتون نیز هفت بار .در قرآن آمده است.



ع.ر  
[ ۹۴/۲/۹ در ساعت ۱۰:۵۳  ]

سلام سيد،
از مقايسه ي موسي و محمد ياد خطاب مولانا به پيامبرافتادم:
هست قرآن مر تو را همچون عصا
كفرها را دركشد چون اژدها





: