عباس دهقان  
[ ۸۸/۲/۱۳ در ساعت ۱۲:۳۹  ]

درود بر استاد عزیز دکتر مهاجرانی
برام جالب بود دوست دارم بیشتر از خودتان و جناب کروبی بنویسید
به امید پیروزی



زنجاني  
[ ۸۸/۲/۱۲ در ساعت ۱۵:۱۶  ]

متاسفانه مدعيان آزادي و اصلاح طلبي به بايكوت كانديداتوري اكبر اعلمي پرداخته اند . زمانه ازادي و برابري هم يك روز ميرسد آقاي دكتر . فعلا خانم شما كه به اميد وزير زن كابينه كروبي بودن و شما هم احتمالا براي وزارت كابينه كروبي دندان تيز كرده ايد ! اكبر اعلمي كه مهم نيست . وزارت را بچسبيد !ولي فكر نكنيد كه مردم نمي فهمند .
******************
من به سیاست به معنی مسئولیت اجرایی باز نمی گردم. همسرم هم شایستگی اش بیش از وزارت است.
جناب آقای اعلمی هم وقتی می بینند چهره های طراز اولی مثل آقایان کروبی و موسوی از جبهه اصلاح طلبان نامزد هستند نمی بایست خودشان را مطرح کنند.



ناشکیبا  
[ ۸۸/۲/۱۱ در ساعت ۱۳:۵۳  ]

درود!!!
آقای دکتر ممکن است از ایت ا.. امامی خوانساری کتاب یا کتابهایی را معرفی کنید؟
*****************
کتاب فلسفه حج ایشان به زبان فارسی ست. نمی دانم تازگی ها تجدیدچاپ شده است یا نه.



ali  
[ ۸۸/۲/۱۰ در ساعت ۱۳:۰۷  ]

سلام بر استاد گرانقدروعزیزم
امیدوارم که سلامت و سر خوش باشید
چند سوال در ذهنم بود که با فروتنی و تحیت بر بر پیشخوان مکتوب
می گذارم و امید می بندم که شما استاد بزرگوارهمانند همیشه
چوباد بهاری گره گشا باشید . . .
1. در روزنامه شرق مطلبی داشتید با عنوان "زخم تایم"
اگر به خطا نرفته باشم همانجا عبارت مورد نظر را دیدم .
قدری در یافتن مغز منظورتان با مشکل مواجه ام.زیرا بکار بردن عبارت در آن مورد ازبحث برایم تازگی داشت .
" اندک اندک جمع مستان می رسد " ؟

2.در مجله "جامعه و مردم" در ستونی با عنوان " آن سوی افسانه2"
در انتهای مطلب آورده اید : " همینگوی می گه باید به بعد چهارم و پنجم اثر نزدیک شد " . . . منظور چیست؟

3.در کامنتی از دوستی اشاره شده بود که مصاحبه نوروزی دولت آبادی
با ویژه نامه اعتماد را باید خواند. آن را خواندم . بیراه نگفته بود !
در ذهنم آمد که نسخه بهتری برای خواسته آن دوست موجود است.
به شما توصیه کرده بود که دلیل توقفتان از رمان و داستان را در آن
مصاحبه می توانید بیابید ! می گویند گهگاه مرور برخی دانسته ها
در ذهن افراد و یاد آوری انها بازتعریفی می شود برای دستیابی به هدف
در سفرنامه کلمه(الجزایر) که ای کاش ناتمام رها نشود! جایی آمده است
می گویم : صلاح! همین بچه های ام حیران را بنویس .
وقتی نوشتی می ماند . . . !
نظیر بچه های ام حیران در این آب و خاک کم نیست !
یک بار برایم نوشتید : این مقاله ها و مصاحبه ها همانند پول خردند
سر و صدای زیادی دارند ولی اعتباری ندارند!
به حتم روشنگری و تنویر افکار عمومی اصلی مهم و در پاره ای اوقات
اوجب واجبات است . اما ای کاش پای از حد خویش دراز تر نکند و بر بارگاه رمان ننشیند تا هم حق مطلب ادا شود و هم اینکه بر آنچه ماندنی تر است اجحافی فرود نیاید !
همچنان جلسه رای اعتماد 76 در ذهنم پر رنگ است که :
تلک آثارنا تدل علینا ... پس بکوش خواجه و از عشق بی نصیب مباش
با سپاس تمام
*****************
سلام
مورد اول را یادم نیامد. متن را هم در دسترس ندارم
در باره عبارت همینگوی، سخنش شبیه سخن مولاناست. آب را دیدی نگر در آب آب
باید به لایه های عمیقتر نثر نزدیک شد. به عنوان مثال این لایه های عمیقتر در غزل حافظ هست اما در قصیده ناصرخسرو نیست.
مورد سوم هم داستانش بماند تا روزگاری دیگر



دشتی آبادانی  
[ ۸۸/۲/۱۰ در ساعت ۱۰:۵۷  ]

حکیمان گفته اند که همچنان که به عدل ، جهان آبادان گردد به جور ویران شود. عدل از ناحیت خویش به هزار فرسنگ روشنایی بخشد و جور از جای خود به هزار فرسنگ تاریکی دهد.



دشتی آبادانی  
[ ۸۸/۲/۱۰ در ساعت ۱۰:۵۴  ]

کلیله و دمنه:
خردمندان را با شش کس آشنایی نتواند بود :
1 - آن که مشورت با کسی کند که از پیرایه ی علم عاطل است؛
2 - خُرد حوصله ای که از کارهای شایگانی تنگ آید؛
3 - دروغ زنی که به رای خود اعجاب نماید،
4 - حریصی که مال را بر نفسْ ترجیح نهد؛
5 - ضعیفی که سفر دور دست اختیار کند؛
6 - خویشتن بینی که استاد و مخدوم سیرت او نپسندد.



حسين  
[ ۸۸/۲/۱۰ در ساعت ۰۲:۲۴  ]

سيد عزيز ! مثل امامي خوانساري ، روحانيت برجسته اكثر شهرها در گذشته چنين عزت و احترامي داشتند ولي ايا خبر داريد اكنون اگر بر حسب ضرورت يا اتفاق آخوندي از معبري گذر كند واكنش مردم در برابرش چيست ؟



احمد  
[ ۸۸/۲/۹ در ساعت ۱۴:۵۱  ]

آقای دکتر سلام و شادباش.
من هم طلبه هستم و از طرفداران مطالب زیبایتان، به نظر می رسد کمی شتابزده قضاوت فرمودید. آنچه از آقای کروبی در اول انقلاب و...سراغ داریم همین شلوغ کاری ها و به هم ریختن اجتماعاتی است که به برخی از مراجع منسوب بوده است.بماند گذشته ها گذشته ولی گویا دنیا دار مکافات است نه؟



akbar  
[ ۸۸/۲/۸ در ساعت ۲۲:۳۶  ]

اقای دکتر مهاجرانی پس از سلام وعرض تسلیت
جناب دکتر سئوالی برای من همواره مطرح بوده است و هیچکونه ارتباطی هم با نوشتار این بخش شما ندارد خیلی فکر کردم از شخصی سئوال کنم که جوابش با علم باشد. لذا شما را انتخاب کردم. میخواستم خواهش کنم اگر ممکن است به نوع مقتضی پاسخ فرمائید.
همواره صحبت از تمدن ایرانیان زمان قبل از اسلام میشود. من در ادبیات فارسی نه شاعری ونه نویسندهای از قبل از اسلام در ایران نمیشناسم. نتها افراد مطرح قبل از اسلام در ایران یکی زردشت است که پیامبر دین رایج بودهاست ودیگری بزرگمهر حکیم است که زمان ساسانیان مطرح بوده و از مزدک و مخسوساً مانی هم صحبت میگردد. باربد ونکیسا هم جائی دارند. حتی گفته میشود که سنت اگوستین قدیس هم که در نوشتن انجیل معروف است ده سال مانوی بودهاست. حقیقت انکه عدم ازدواج کشیش های مسیحی را هم بسیار نزدیک به مانویان میبینم. در ایران صحبت از این است که کتابهای ایرانیان توسط اعراب اتش زده شده است. جندی شاپور این چنین وانچنان بوده است ولی ما اثر مکتوبی نمیبینیم. نوشتار های تمام فلاسفه از این اتش شوریها بلاخره به نوعی جان بدر بردهاند. چگ.نه است که اثری از اثار ایرانیان قبل از اسلام بجز بخش هائی از اوستا و وونداد و نوشتارهای شعر شده فردوسی که انهم بعد از ااسلا بوده است چیزی نمی بینیم. ایا واقعاً چیزی موجود بوده است؟ کدامند و کدام اشخاص ودر چه فنی.



معلا  
[ ۸۸/۲/۸ در ساعت ۲۱:۰۴  ]

می دانم که درج نمی کنید. ولی بینی بین الله رفتار طرفداران دولت مهرورزی همان رفتار پیروان خط امام در اوایل پیروزی انقلاب در برخورد با رقبای خود نيست؟



zahed  
[ ۸۸/۲/۸ در ساعت ۱۶:۵۰  ]

با سلام.
به یاد دارید که در مجلس ششم جناب آقای کروبی برای اجرای حکم حکومتی چگونه آن دو لایحه ی مشکل گشارا که چشم امید اصلاح طلبان به آنها دوخته شده بود را از دستور مجلس خارج کرند و باعث ایجاد شکافهاو دلخوریها در میان نمایندگان آن دوره مجلس که مجلس اصلاحات نام گرفته بود، شدند؟؟؟؟
آیا امروز ایشان میتوانند از نپذیرفتن حکم حکومتی سخن بگویند ؟؟؟؟؟؟؟
جناب آقای مهاجرانی عزیز،احترام خاصی برای حضرتعالی قایل هستم و نظر شما برای من بسیار مهم می باشد. خواهشمندم در این باره لطف فرموده و بنده را راهنمایی نمایید.
با سپاس فراوان
****************
آن دو لایحه معروف در شورای نگهبان متوقف شد.
حکم حکومتی در باره طرح مطبوعات بود.



محمد  
[ ۸۸/۲/۸ در ساعت ۱۲:۱۱  ]

مهدی کروبی :
اعدام کودکان را متوقف کنید

اينجانب از آغاز فعاليت‌هاي انتخاباتي خويش با تنظيم چند سند و بيانيه درباره حقوق شهروندي كوشش كرده‌ام ديدگاه دقيق خويش درباره كرامت انسان‌ها را بيان دارم و هر چند كه به زودي منشوري در برگيرنده مفاهيم اساسي حقوق بشر به عنوان يك برنامه اجرايي ارائه خواهم كرد، اما حوادث و رويدادهاي اخير سبب شده در مشورت با گروهي از نخبگان و حقوق‌دانان و جامعه‌شناسان و روشنفكران تصميم بگيرم به عنوان نمودي از اصلاح‌طلبي عملي و عيني درباره يكي از موضوعات روزجامعه اظهارنظر كنم. چرا كه در روزهاي اخير بحث رسانه‌هاي داخلي و خارجي درباره پديده اعدام كودكان در قوانين ايران منجر به نگراني‌هاي مدافعان حقوق انسان‌ها و نيز بسط شبهاتي درباره شريعت مقدس اسلامي و نظام ‌جمهوري اسلامي شده است. در واقع پديده غيرقابل درك اعدام افراد زير 18 سال در مقاطع مختلف كارزار رسانه‌‌هاي خارجي عليه اسلام و ايران را سبب شده كه تنها با يك اجتهاد و اراده قانوني و فقهي قابل حل شود.

اينجانب به عنوان يك دانش آموخته حوزه‌هاي علميه كه در درس فقهاي بزرگ تهران و قم حضور داشته و به ويژه به عنوان شاگرد مكتب فقهي حضرت امام خميني كه دخالت عنصر زمان و امكان را در اجتهاد ضروري مي‌دانستند و اصل مصلحت اسلام و مسلمين را از ضوابط اجتهاد مي‌شمردند، همچنين به عنوان رئيس‌مجلس شوراي اسلامي ايران در دو دوره كه با ضوابط قانون‌گذاري آشنا هستم و مي‌دانم كه جمهوري اسلامي ايران ميثاق بين‌المللي مدني و سياسي و ميثاق بين‌المللي فرهنگي و اجتماعي و پس از آن كنوانسيون بين‌المللي حقوق كودك را امضا كرده است و طبق قواعد حقوق بين‌الملل و اصل شرعي وجوب وفاي به عهد، بايد از حيثيت امضاي خود دفاع كند، معتقدم محاكم جمهوري اسلامي ايران نبايد كودكان مرتكب جرائم سنگين را به مجازات اعدام برساند و با توجه به اصل رافت در ميان خانواده‌‌هاي ايراني مي‌توان ضمن اصلاح قوانين مربوطه براي مجازات جرائمي از اين دست و براي التيام خانواده‌هاي قربانيان از شيوه‌هاي ديگر مجازات در شريعت و قانون استفاده كرد.

چنان چه در لايحه پيشنهادي قوه قضائيه به مجلس شوراي اسلامي (كه كليات آن تصويب شده) نيز آمده مي‌تواند با اتكا به اجتهادات روشنگر فقهاي بزرگ، مجازات‌هاي سبك‌تري را تصويب كرد. در واقع طرح اين لايحه كه در قوه قضائيه تحت رياست فقيه و مجتهدي مطلق صورت گرفته اين فرصت را به علماي اسلامي مي‌دهد كه با اتكا به بحث‌هاي استدلالي و اقناعي و پژوهش‌هايي كه اخيرا توسط برخي پژوهشگران حوزه اسلام و حقوق بشر صورت گرفته و ظاهرا دلايل و مباني محكمي هم از نظر فقهي و حقوقي براي توقف مجازات اعدام كودكان وجود دارد، بتوانند جلوه روشني از شريعت انساني اسلام را نشان دهند. اميدوارم با همفكري علماي اسلامي و مساعدت وكلاي محترم مجلس شوراي اسلامي لايحه پيشنهادي قوه قضائيه زودتر به تصويب برسد و تكميل شود و اين مساله را كه تبعات سوئي براي جامعه امروز ايران دارد مرتفع كرد.



مازیار  
[ ۸۸/۲/۸ در ساعت ۰۸:۴۹  ]

جناب دکتر
آقای کروبی را مجاب به کناره گیری فرمایید.
اقتضای مصلحت است.
اسلام و ایران با انتخاب مجدد دکتر احمدی نژاد در خطر است.

ارادتمند



kourosh  
[ ۸۸/۲/۸ در ساعت ۰۸:۱۷  ]

سلام

اینکه مطالب تان در اعتماد ملی‌ را دوباره اینجا میاورید باعث از بین رفتن حقوق معنوی روزنامه نمی‌شود؟ البته میدانم با همهٔ آنها دوست هستید و رضایت آنها جلب شده است. اگر فقط لینک بگذارید همهٔ این کلیک‌ها به حساب سایت روزنامه میرود. اگر روزنامه بخش نظرات هم داشت آنوقت روزنامهٔ اعتماد ملی‌ بیشتر خوانده میشد. اگر روزی در این کشور کپی رایت به رسمیت شناخته شود مطمئناً قبل از آن بزرگان باید بطور عملی‌ تبلیغات کنند چون قانون کافی‌ نیست - اگر چه حتا آن را هم نداریم. راستی‌ آقای کروبی به این موضوع اهتمام دارند؟ میدانم به عنوان نویسنده و ناشر حقوق زیادی از شما پایمال شده و این موضوع من خیلی‌ کوچک است. ولی‌ باید از کوچک شروع کرد. خود من اگر فکر جدیدی داشته باشم هیچوقت در ایران روی آن کار نمیکنم. فضای نو آوری در ایران مثل فرد چاقی شده که هر میوه و غذای تازه ائی را میبلعد و فقط آروق بد بو میزند (این جمله را اگر خواستید حذف کنید).



لادن  
[ ۸۸/۲/۸ در ساعت ۰۱:۳۴  ]

جناب مهاجرانی سلام
ممنون و سپاسگزار از داستانهای شیرین و دلنشین شما. چقدر به دل می نشیند.



مهدي  
[ ۸۸/۲/۷ در ساعت ۱۳:۲۴  ]

آقاي دکتر
سلام
يادي از مرحوم آيت اله امامي خوانساري کرديد وما را بياد مرحوم حاج آخوند انداختيد . بازهم برايمان از حاج آخوند بگوئيد و از آيت اله امامي خوانساري هم.



عليرضا از كرج  
[ ۸۸/۲/۷ در ساعت ۱۳:۰۸  ]

جناب آقاي مهاجراني
با سلام
يك سئوال داشتم و آن اينكه آيا آقاي آیه اله امامی خوانساری كار سياسي و پست و منصب حكومتي هم داشتند ؟؟
تناقضي كه در اين مطلب وجود دارد همانا مسئله سياست است. وگرنه شايد بوي مسلماني خيلي ها مي توانست دنيايي را فراگير شود.
********************
ایشان در همان آستانه انقلاب رحلت کردند.



نجات یونسی  
[ ۸۸/۲/۷ در ساعت ۱۲:۰۴  ]

آمدم که سلامی عرض کرده باشم
**************
سلام بر شما



نويد بختيار  
[ ۸۸/۲/۷ در ساعت ۱۰:۱۱  ]

شعر تازه سيمين بهبهاني

‎‎فرصت مقدور‎‎

پاي کوب و دست افشان
شورها به سر دارم
دف به کف، زبي تابي،
تاب در کمر دارم
پايه در زمين ثابت
ايستا چو پرگارم
وز براي چرخيدن
پايه اي دگر دارم.‏
مي گشايم از دامن
چتر پرگل و سوسن
دست هات مي لرزد:‏
از دلت خبر دارم
اي زکار دل غافل‏
بد مکن زغيرت دل
من به کس نيفشانم
گرچه نقل تر دارم.‏
تا نگاه مشتاقم
با تو عشق مي بازد‏
جمله خلق مي داند‏
با چه کس نظر دارم.‏
گرچه تاق ابرويم
با کرشمه مي لرزد‏
دل زبيم خالي کن‏
بام بي خطر دارم.‏
رشته هاي زريني
تاب دادم از گيسو
تا به رخ بيفشانم
يا زچهره بر دارم.‏
گفتي از ترنجستان‏
بوي عشق مي آيد
زان ترنج ها جفتي
گفتمت به بر دارم.‏
ميل پاکوبيدن
با منت اگر باشد
من چنين هوا در سر
از تو بيش تر دارم.‏
در شبي پراز شادي
با تو پا ي مي کوبم‏
فرصتي ست مقدور‏
مايه اين قدر دارم.‏
آن که شادماني را‏
کفر محض مي خواند‏
گو بنالد از حسرت
من دو گوش کر دارم!!
... درود بر شما
درگذشت بيژن ترقي را ، كه الحق نام و نشانش برتر و بلندتر از هر نوع القابي ست ، بر شما تسليت عرض مي كنم .
شما نازنين و عزيزي كه در دوران طلايي مديريت بي بديل تان بر وزارت مرتبط ، قدردان بوديد . نه اينكه اكنون نيستيد ! اما در آن اوج (از نگاه زيرين ها) قدرشناسي را عشق است .
دوستدار شما : نويد بختيار



شهریار  
[ ۸۸/۲/۷ در ساعت ۰۹:۳۰  ]

با سلام ، آقای مهاجرانی می خواستم تحلیل شما را از انتخابات ریاست جمهوری دهم بدانیم و بنظر شما اجماع اصلاح طلبان روی یک فرد بهتر نیست ؟
*****************
به نظرم هنوز زود است که از اجماع سخن گفته شود. باید دید جبهه مقابل چه آرایشی پیدا می کند.



اراک شهر ما  
[ ۸۸/۲/۷ در ساعت ۰۲:۲۵  ]

سلام من از طرفداران اصلاحات هستم اما حس میکنم دستهایی دوست نداشتن سید اصلاحات پا به میدان گذارد وکرنه مگر کسی که اعلان حضور میکند کناره میگیرد هنوز در ایران انتخابات شفافیت ندارد و گویی مهره های به میدان آمده را کسی بر صفحه شطرنج انتخابات ایران جابجا میکند در سفر سید خاتمی به شیراز هم گروهی به اختلال در سخنرانی ایشان پرداختن انها در همه شهرهای ایران در جنگ با اصلاحات هستند و این حوادث مختص اراک نیست با سپاس به امید دیدار همشهری اراکی



سیامک  
[ ۸۸/۲/۷ در ساعت ۰۲:۰۶  ]

دوستت داریم همشهری مرگ بر استبداد



یک اصلاح طلب  
[ ۸۸/۲/۷ در ساعت ۰۱:۲۹  ]

البته در دانشگاه که برنامه کاملا مطابق برنامه برگزار شد و مشکل خاصی جز دلزدگی دانشجویان از آقای کروبی به وجود نیامد!
متاسفانه فاصله آقای کروبی با شعارهایی که در روزنامه اعتماد ملی مطرح می شود، فراوان هست. البته حسن ایشان به همین هست که با صداقت به این موضوع اعتراف می کند. حالا چه کسی شعار ها را می سازد ... ؟
در مورد مسجد هم تعجب از برنامه ریزان آقای کروبی بود که چرا مدرسه سپهداری را برای دیدار کروبی با طلبه ها انتخاب کردند، حکومتی ترین مدرسه دینی اراک. حداقل می توانستند به مدرسه حاج محمد ابراهیم بروند تا طلبه های آنجا بعد از ظهر نیایند و در مسجد برنامه آقای کروبی را به هم بزنند.
به هر حال به امید پیروزی یک اصلاح طلب در انتخابات پیش رو ...



ی-امیدی  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۲۲:۳۳  ]

سلام آقای مهاجرانی
من امیدی جوانی 20 ساله از شازند هستم
اولا از شما درخواست دارم با روابطی که با آقیان موسوی و کروبی دارید این عزیزان را متقاعد کنید که هر دو در صحنه باشند تا اصلاحات به پیروزی برسد و این دولت دیکتاتور از بین برود در ضمن از شما میخواهم که با هماهنگی مهر علی سلیمی سفری به شازند داشته باشید تا مردم بیشتر با اصلاحات و همچنین واقعیات این دولت آشنا شوند یقینا شما وظیفه سنگینی دارید.
با آرزوی سلامتی شما



حسین  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۲۱:۵۵  ]

با سلام
بهترین دلیل خود را برای حمایت از کروبی برایم بنویسید.
با احترام



منصف  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۲۱:۴۸  ]

خواستم از نظر دقیق و ارزشمند آقای دشتی آبادانی تشکر کنم. نگارش مطالب ژورنالیستی و حال همدیگر را گرفتن ساده است، بخصوص نزدیک انتخابات که همه در حال حرف زدن هستند و کمتر فکر می کنند.
حال این سوال پیش میآید: آیا ارائه گزارش و تحلیل از یک واقعه به جهت بهره برداری شخصی یا گروهی اخلاقی هست یا اینکه هرکس بتواند واقعیت را آنگونه که خود دوست دارد نمایش بدهد موفقتر است؟
شنیدم ماکیاول میگوید اگر هدف شما اخلاقی است، اشکالی ندارد.



بهمن  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۲۰:۱۵  ]

سلام استاد گرامی
از آیه اله امامی خوانساری بیشتر بنویسید. این مطلبی را که درباره ایشان نوشته اید قبلا هم درکتابتان خوانده بودم. کلامتان در اینجا مانند قاصدکی است که مخاطبش را از زمین بلند می کند و به تماشای سلوک و منش آن مرد بزرگ می برد. چقدر زیباست!« مردم در بازار به احترام او می ایستادند. سلام می کردند. فروشنده ها دست از کار می کشیدند. جلو مغازه می ایستادند. دست بر سینه سلام می کردند.»
ایکاش دنیا نیازی به سیاست نداشت و شما تا ابد برایمان شرح می داید که وقتی آیه اله امامی خوانساری از کوچه، از بازار و از خیابان رد می شد چه اتفاقی می افتاد!



كلاس اولي  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۱۷:۲۰  ]

صحبت از مجتهدين وارسته ي شهر اراك نموديد من هم ياد يك خاطره افتادم
در محله ي ما ( تكدرختي) يك مسجد محقري داشت به نام مسجد امام حسين كه پيشنمازش سيد بزرگواري بود به نام حلج آقاي ستوده با ريشهاي طلائي و عمامه ي سياهش وقتي وارد محله ميشد ك به مسجد برود تمامي اهل محل در همان مكاني كه بودند مي ايستادند تا آقا رد شوند و به او سلام كنند همه ي ما بچه ها بازي را ترك مي كرديم و از پي او روانه ي مسجد مي شديم او هميشه مي گفت صف اول من مال بچه ها است ( چيزي كه بعضي وقتها به مذاق پيران و پيشكسوتان خوش نمي آمد ) حاج آقاي رشديان كه از معتمدين محله بود يك وقتي به ايشان اعتراض كرد كه خاج آقا اين بچه ها كه شايد نمازشان را هم درست نخوانند بيايند و صف اول را بگيرند ممكن است به پير مردها بي احترامي شود ايشان لبخندي زدند و گفتند كه حاج اقا ما زنده به نفس معصوم همين بچه ها هستيم اينها نماز را بهتر و درست تر از من مي خوانند اگر باور نداري به چشمان عاشقشان نگاه كن.
ايشان عات داشتند كه بعد از صلاتين براي بچه ها داستان و حكايت تعريف مي كردند يك روز با اانگشتنانش از درباز مسجد به سه درخت توتي اشاره كرد كه در كوچه ي تكدرختي پشت سر هم قرار گرفته بودند گقت ك بچه هاي خوب من شما بايد مواظب معلم هاي خود باشيد اينها به شما درس زندگي مي دهند مرتضي كه بعدها در دهلاويه شهيد شد پرسيد:
حاج اقا اين سه درخت را مي گوئيد:
- بله پسر عزيزم
- چطور؟
ببينيد عزيزكانم شما به اين درختها سنگ مي زنيد و شاخسارش را زخمي مي كنيد از تنه اش بالا مي رويد و شاخه هايش را مي شكنيد ولي او در عوض همه ي اينها به شما توت شيرين و تازه مي دهد و اصلا از شما ناراحت هم نمي شود واين بهترين درسي است كه اين معلمها به شما مي دهند
**************
درود
یاد ایامی که تک درختی نشانه محله ای می شد... و سید خندانی نشانه مجله ای دیگر...



داود  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۱۶:۲۳  ]

با سلام احترام و ادب
جناب دکتر مهاجرانی عزیز سید بزرگوار
شما و ما یادتان هست که در 12 سال پیش یا 8 سال پیش یا 4 سال پیش چگونه در برابر سخنرانی های اصلاحات عزیز مانع ایجاد کردند.
اما براستی چاره چیست؟ چه باید کرد؟
به گمان این کمترین ناچیز، باید نخبگان و روشنفکران جامعه نسبت به این مسایل ناخرسندکننده حساسیت بیشتر نشان دهند.
بد نیست به ایجاد اختلال و پخش گاز در سخنرانی میرحسین نیز اشاره کنیم.
موید باشید.



عسکری  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۱۵:۴۸  ]

به دلم نشست چرا که آنچه میگویی عمق دارد و روح بشری در آن جاری است. ذهنم مشغول نگرانی آقای خاتمی در رابطه با شکست اراء است. کاش آقای کروبی و میرحسین به وفاق می رسیدند. پس اطافیان این حضرات به چه فکر می کنند؟ ایا آن مصلحت بزرگ تر پیروزی اصلاح طلبی و اخلاق را نمی بینند که در فکر وفاق افتند؟ یا هر جریان و فرد به دنبال موقعیت خود است؟ یا فکر می کنند، آنچه می کنند پیروزی قاطع دارد.
سید عزیز ایا ریسک کردن در این شرایط عاقلانه است؟
ارادتمند



مسعود  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۱۴:۰۷  ]

استاد ارجمند
از همشهريهاي اراكي هستم. مسلما آنچه در مسجد سيدها رخ داده دور از شان روحانيت بود. مردم اراك روحانيت فرهيخته اراك مانند آيت الله امامي و آيت الله احمدي را به خوبي در ذهن محفوظ دارند.به اميد روزي كه تحمل شنيدن صداي مخالف در جامعه وجود داشته باشد و كرامت انساني پاس داشته شود.



آرش  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۱۱:۳۸  ]

[جناب آقاي مهاجراني
سلام عليكم

مطالب ارسالي در باب توجه به اصالت فكر و احترام گذاشتن به صاحب انديشه قابل توجه و مداقه است .
ممنون مي شوم مباني فكريتان در باب حمايت از حجه الاسلام كروبي را تشريح نمائيد شما چه نكاتي مبرزي در ايشان ديده ايد كه در بين كانديداهاي فعلي برتر بوده اند و مشاور ايشان شده ايد و از ايشان حمايت مي فرما ئيد.
با تشكر



ايراني  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۱۱:۳۱  ]

حظ كردم ...



از شيراز  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۰۹:۲۳  ]

استاد ارجمند دكتر مهاجراني
باسلام
آقاي دكتر كم از آقاي كروبي دفاع مي كنيد.
لطفا بيشتر بنويسيد. نكند با ميرحسين رودربايستي داريد يا احتياط مي كنيد يا اعتقاد به شيخ نداريد.
يخ ميرحسين تو كشور نگرفته ( انطور كه بايد ) اگر امثال شما از شيخ بيشتر و اشكارا تر و جانانه تر دفاع كنيد مطمئن باشيد كار تمام است .
خواهش ما اين است كه محكم ترو بيشتر در ميدان بياييد و جانانه تر براي اين شيخ عمل كنيد.
ما مخلصيم .



خسرو  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۰۹:۰۸  ]

مهاجر عزیز درود
اگر از کوی دوست نشانی داری . مارادریاب
آیه اله امامی خوانساری و امثالهم کیمیاست . شما خود میدانید چه زمانه ای شده . اندک افراد نازنین یا خانه نشینند یا برای فرار از آلودگیها گوشه نشینی پیشه کرده اند . دل ما خوش است به شمیم دل انگیز امثال شما که در مکتب عشق تلمز کرده اید و وجود ازآب معرفت بزرکان سیراب کرده اید . و چون سلوک را مراتبی هست ما به شاگردی شما مفتخریم . با ارادت . شاد زی



طاووس  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۰۸:۳۷  ]

به به جه رايحه طرب انگيزي از اين متن استشمام ميشود.از خوتندن نوشته هايت سير نمي شوم دكتر عطاي عزيز



دشتی آبادانی  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۰۸:۲۸  ]

مخالفین کروبی میتوانند با منطق خود اونسبت به موضوع سفر ایشان به اراک انتقاد کنند
کروبی : احمدی نژاد نباید به سوئیس می رفت
مخالف : کروبی نباید به اراک می رفت



niko  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۰۸:۲۵  ]

سلام دکتر مهاجرانی
نوشته هایتان را بسیار دوست دارم و لذت میبرم عمیق و پر مهر می نویسید .هرچند که شما بعضی وقتها برایم زیر سوال رفته و میروید .امید وارم درون تان هم همین بود که در نوشته هایتان هست . زنده باشید دکتر.



حسین محمودی  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۰۸:۲۰  ]

سلام آقای دکتر
فکر می کنم اگر حوزه های ما مستقل تر و فارغ از گروههای سیاسی عمل کنند این چنین طلابی تربیت نمی شوند. طلابی که پیش از یادگرفتن هر چیز خود را مزین به اخلاق پیامبری و سعه صدر امامی کنند. بعد از انقلاب رشد کمی حوزه ها خیلی خوب بود اما متأسفانه دیگر کیفیت حوزه های قیل از انقلاب را نداشت. دیگر حوزه های ما مطهری ها و بهشتی ها تربیت نکرده است.
به نظر شما علت یا علت ها کدام است؟
لطفا کمی از آیت اله امامی و خلقیات ایشان بفرمایید.



ناصر  
[ ۸۸/۲/۶ در ساعت ۰۵:۴۷  ]

اوباما هم همين نكته درست را چند بار تكرار كرده است : آنچه بجا مي ماند و بياد مي ماند ، ساختن و آباداني است نه خراب كردن





: