سامان  
[ ۸۷/۴/۱۴ در ساعت ۱۳:۳۵  ]

یعنی به باور شما ما بایستی بگردیم در ممالک دیگر دنیا برای خود روز زن، روز مرد و ... را بیابیم و به عنوان الگو قرار دهیم. چطور امکان ندارد کشوری مثل ایران با چند هزار سال تاریخ و تمدن، زنان و مردان افتخار آفرین نداشته باشد. کافیست چند ساعت در کتب تاریخی بگردیم تا بتوانیم دهها شخصیت را بیابیم. من واقعا از صمیم قلب متاسف هستم برای خودمان که همیشه الگوهایمان از جاهای دیگر است، هر چند این حرفها به سرعت انگ ناسیونالیستی به خود میگیرد با این وصف ملی گرایی به نظر من به دین گرایی ارجحیت دارد.
با سپاس فراوان
سامان.



پری  
[ ۸۷/۴/۱۲ در ساعت ۰۹:۴۴  ]

جمیله ی عزیز با سلام
من مطلب شما را وقتی خواندم که چند روز از روز نمادین زن گذشته است. پرسشی دارم و پیشنهادی
فکر می کنی اگر امروز زهرای مرضیه ای پیدا شود اولین اقدامش البته یه شرطی که رهسپار اوینش نکنند چه خواهد بود؟
پیشنهاد می کنم مطالبی را در مورد حضرت سکینه در این پنجره ی ارزشمند منکعس کنید تا زنان ما بدانند که سکینه تنها نور عین و دختر امام حسین نبود.



شهناز  
[ ۸۷/۴/۱۱ در ساعت ۲۳:۳۵  ]

درود خانم دکتر و با تبریک- چگونه می شود از طریق اینترنت به متن ( قصه شیرین ) دست یافت ممنونم
----------------------
سلام فعلا ممکن نیست



مريم  
[ ۸۷/۴/۱۰ در ساعت ۰۹:۵۷  ]

كم كار شدين خانم دكتر



سیدمحمد جواد هاشمی  
[ ۸۷/۴/۸ در ساعت ۱۰:۱۳  ]

سيد محمد جواد هاشمي


دراين هفته كه به نام هفتة زن ناميده شده،مجالي است تا بار ديگر مروري بر وضعيت زن در جوامع اسلامي و بخصوص با تعوجه به آيات قرآن صورت پذيرد. دكتر حائري يزدي وقتي از احكام اسلامي سخن مي‌گويد مفهومي به نام منطقه الفراغ را بكار مي‌گيرد كه شرع در آنجا ساكت است و عقل سرنوشت آنجارا در كنترل مي گيرد.جايگاه زن در قرآن نيز از سوي مفسرين وروشنفكران ديني با چنين وضعيتي روبروست.يعني مفسرين دربارة برخي از آيات،سكوت كرده اند اما اين سكوت با سكوت موضوع پيشين كاملا متفاوت است.مفسران بارها از شخصيت بخشي اسلام به زنان سخن مي گويند اما دربارة آيات زير سكوت مي‌كنند:
آية 23 سورة بقره كه دربارة طلاق زنان سخن مي‌گويد،آية 3 سورة نسا كه دربارة ازدواج مردان با زنان متعدد وبسندگي زن به يك مرد سخن مي‌گويد يا در آية15نسا كه منتج به حكم سنگسار مي‌شود و نيز آيه هاي 24 و25 ونيز آية 34نسا كه روشهاي تنبيه براي زن معين مي‌شود وچنين برشمرده مي‌شود: اندرزآنان ،امتناع از همبستر شدن با آنان، زدن آنان
براي دنياي كنوني بايد مشخص كرد كه آيا اين آيات امضايي است يا انشايي،از متشابهات است يا محكمات و اگر پيامبر در دنياي امروزين مبعوث مي شدند آيا ناگزير از ابلاغ همين آيات بودند يا اگر سرزمين بعثت اروپا يا آمريكاي امروز مي بود آيا بسياري از مناسبات فرهنگي آنان جزو موارد امضايي قرار مي گرفت چنان كه برده داري در صدر اسلام.
نمي توان ادعاي روزآمدي احكام اسلامي را داشت اما بر اين آيات چشم پوشيد



بیم موج  
[ ۸۷/۴/۷ در ساعت ۰۱:۴۴  ]

سلام خانم دکتر .من هم روز زن را به شما تبریک میگویم.
راستی کتاب توهم توطئه را مطالعه کردم .آفرین بر تو و آن خامه ات.



کاظم جعفری  
[ ۸۷/۴/۶ در ساعت ۲۰:۲۹  ]

روز زن مبارک وسلام بر فاطمه (س)، اما این نکته بگم که فاطمه شهید نشد بلکه به مرگ طبیعی مردواین تفکر چند سالی هست که رواج پیدا کرده وبه اختلافات دامن زده ، تاریخ گویای مسئله است.



امیر - الف  
[ ۸۷/۴/۵ در ساعت ۱۷:۱۶  ]

salam khanoome Dr
mozahem shodam rooze madar ro be shoma tabrik begam. enshallah 120 sal dar kenare khanevade zende bashid.



Saman  
[ ۸۷/۴/۴ در ساعت ۱۵:۰۲  ]

وقتی می بینم روز زن در ایران بدست سیاسیون به نام زهرا گره خورده است حالم جوری می شود که دوست ندارم حتی به همسرم و مادرم این روز را تبریک بگوییم، آخر چگونه دلم رضا می دهد زهرا که هیچ نزدیکی به من یا مادرم یا خاکم ندارد را روز مادر یا زن بنامم. این نوشته هرگز به راه به بخش نظر نخواهد یافت ولی وقت گذاشتم تا حرف دل خودم و مادرم و همسرم را برای یک روشنفکر مسلمان زده باشم
------------------------------------
دوست گرامي
در نظر بگيريد بخواهيم روزي ديگر را انتخاب كنيم. آن روز به نظر شما چه روزي خواهد بود؟
آيا روز جهاني زن(8 مارس) با شما.باور شما و خاكتان قرابت دارد؟
يا در نظر گرفتن تولد يك چهره سياسي مثل دوران پهلوي -تولد ملكه- براي شما رضايت بخش تر ست؟
به نظرم با توجه به بافت مذهبي كشورمان و شخصيت حضرت زهرا تولد ايشان براي روز زن بهترين گزينه است...



داود  
[ ۸۷/۴/۴ در ساعت ۱۴:۰۴  ]

با سلام احترام و ادب
به اميد روزي كه حقوق مدني همه مردم در ايران رعايت شود.





: